17 Ağustos 2008 Pazar

HATİM DUASI YAPMAK

HATİM DUASI YAPMAK[1]

*KİM KUR'ÂN'I HATMEDERSE, ONUN KABUL OLUNMUŞ BİR DUASI VARDIR. (HADİS-İ ŞERİF)

Kur'ân-ı Kerîm'i başından sonuna kadar okuyup, bitirdikten, yani hatmettikten sonra yapılan duaya "hatim duası" adı verilir.

Kur'an-ı Kerîm’de de Kur'an’ okumak emredilmiştir:

الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا {4}

Kur'an'ı tane tane oku. (Müzzemmil,4) diye Kur'an-ı Kerîm okumak teşvik edilmiştir.

Peygamberimizden, Kur'ân'ı hatmetmeye teşvik; eden pek çok hadis nakledildiğini görmekteyiz. Konuyla ilgili hadislerden birinde Hz. Peygamber Sallallâhü Aleyhi ve Sellem:

-Kim Kur'ân'ı hatmederse, onun kabul olunmuş bir duası vardır. (Suyûtî Camiu's-Sağîr, II,175) buyurarak, gerek ezberden, gerekse yüzünden Kur'ân'ı hatmeden kişinin, duasının Allah katında makbul olduğunu ve bir diğer hadislerinde de Allah'ın bu kimselere, "cennette bir ağaç ihsan edeceğini" haber vermişlerdir (Suyûtî, Câmiu's-Sağîr, I, 96)

Enes b. Mâlik'ten rivayet edilen bir hadise göre Hz. Peygamber, hatim yapacağı zaman ehl-i beytini toplar ve hatim duası yapardı. (el-Fûrî, Kenzü'l-Ummâl, I, 392)

Hatim duasına geçmeden önce Nâs ve Fâtiha sureleri ile Bakara suresinin başından beş âyet okumak sünnettir.

Sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v.) bir dualarında şöyle buyurmaktadır:

Allahım! Kur’ân-ı kerîm hürmetine bana rahmet eyle, Kur’ânı bana îmân, nûr, hidâyet ve rahmet kıl, Allahım Kur’ân-ı kerîmden unuttuğum oldu ise bana hatırlat, anlamadığım olduğu ise bana anlat, gece ve gündüzde Kur’ân okumayı bana nasib et, Kur’ân-ı kerîmi lehimde hüccet kıl. Ey âlemlerin Rabbi.



[1] Derleyen, YETER Hasan Vehbi, Emekli öğretmen, Honaz / 2007

Hiç yorum yok: