19 Eylül 2008 Cuma

DOMUZ ETİ YEMEK

DOMUZ ETİ YEMEK [1]
* APAÇIK OLAN EMİRLERDE KIYASA VE TEVİLE UYULMAZ MEVLÂNA
Domuz; Çift tırnaklı ve memeli bir hayvandır, pisliğiyle tanınır. Hınzır da denir. Pis, hain, inatçı, merhametsiz kimseler için kullanılan bir deyimdir.[2]
Allah’u Teaala bütün mahlukatı ve kainatı insanın emrine ve istifadesine verdiği halde domuz eti yemeği yasaklamış ve büyük günahlardan saymıştır.
Domuz etlerinde Trişin deni­len bir parazit vardır. İyi pişmemiş bu etler yenilecek olursa insanlara geçer. Bu parazit insanın, karaciğer, ak­ciğer, kalp, beyin gibi organlarına yerleşir. Bunları düşü­recek veya öldürecek bir ilâç yoktur. Bundan dolayı Tri­şin parazitini alan bir kimse ölüme mahkumdur.
İslâm dini birtakım hayvanların etlerini yemeyi serbest bırakmışken, bazılarını yasaklamıştır. Meşrû kılınan veya yasaklanan hayvan çeşitleri incelendiğinde insan sağlığı için yararlı hayvanların etinin meşru, zararlı olanların ise yasaklanmış olduğu anlaşılır. İşte domuz da beslenme tarz, görünüşü, insanı tiksindiren tabiatı ve bünyesinde, etini yiyenlere geçebilen trişin vb. zararlı unsurlar taşıması nedeniyle yasaklanmıştır.
Sunî gıdalarla beslenen tavukların yumur­taları renk ve lezzet bakımından farklıdır. İneklerin sütü lezzet ve muhteva bakımından değişmektedir. Sonra, gıdaların insan ruh ve karakterine tesir ettiği de malûmdur.
Domuz pis bir hayvandır. Ekseriya pislik yer, hatta bazen kendi pisliğini bile yer. İnsan böyle bir eti ye­mekten iğrenir. Domuz, hayvanlar içinde eşini kıskanmayan tek mahlûktur. Eşlerini, başka domuzlardan kıs­kanmazlar. Bu sebepten dolayı, domuz eti yiyenlerin, do­muz ahlâklı olacağı söylenir.[3]
Kur'ân'ı Kerîm'de beş âyette domuzdan söz edilir. Âyetler şöyledir:
إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنزِيرِ وَمَا أُهِلَّ بِهِ لِغَيْرِ اللّهِ …{173}
Allah sizlere yalnız leşi, kanı, domuz etini, bir de Allah'tan başkası adına kesilenleri haram kıldı... (Bakara, 173; Nahl, 115)
Leş, kan, domuz eti, Allah'tan başkasının adı anılarak kesilen... hayvanlar sizin için haram kılınmıştır. (Mâide, 3)
Ey Muhammed, de ki: Bana vahyolunanlar arasında, yiyen bir kişinin yediği herhangi bir şeyin haram olduğuna dair bir hüküm bulamıyorum. Ancak leş veya akıtılmış kan yahut domuz eti ki bunlar pistir, yahut doğru yoldan çıkarak, Allah'tan başkasının adı anılarak kesilen hayvanların yenmesi haramdır... (En'âm, 145)
Aşağıdaki âyette de domuzun çirkin hâline işaret edilmiştir.
...Allah kime lânet eder ve gazabına uğratırsa ve kimlerden de maymunlar, domuzlar ve tağûta kullar yaparsa, işte bunlar, makamları en kötü, yolları da en sapık olanlardır. (Mâide, 60)
Câbir b. Abdillah'tan, Allah Rasûlünün Mekke'nin fethi yılında Mekke'de iken şöyle buyurduğu nakledilmiştir:
Şüphesiz Allah ve Rasûlü şarabın, ölü hayvan etinin, domuzun ve putların alım-satımını haram kılmıştır. (Buhârî, Büyü', 112; Tecrîd-i Sarih Tercümesi VI, 537, 538)
Domuz eti diğer birçok dinlerde de yasaktır. Meselâ yahudilerin kitabı Tevrat'ın tesniye bölümünde yenilmesi yasak olan hayvanlar sıralanırken "... ve domuz... çünkü tırnaklıdır fakat geviş getirmez. O size murdardır bunların etinden yemeyeceksiniz ve leşlerine dokunmayacaksınız." (Tevrat, Tesniye, bab, 14/8) denilmektedir.

KISSA VE HİKAYELER

FİL LOKMASI
* BİR MİLLETİN BÜYÜKLÜĞÜ, NÜFUS ÇOKLUĞUYLA DEĞİL, AKILLI VE FAZİLET SAHİBİ İNSANLARIN SAYISI İLE BELLİ OLUR. V.HUGO
Hasan el-Basri (k.s. ) haftada bir gün vâaz ederdi. Karşısında manadan anlayan gönül ehli oldukça şevke gelirdi. Eğer öyle birini muhatap olarak göremezse sükut ederdi. Bir gün yine memleketin âyan ve eşrafı, beyleri Hasan-ı Basri (k.s)’nun vaazını dinlemeye gelmişlerdi. Hasan-ı Basri kürsüde oturmuş, sükût ediyor, bir türlü söze başlamıyordu. Cemaatten biri:
-Efendim, buyursanıza!... Kabilenin bütün beyleri geldiler. Sizi dinlemek istiyorlar, dedi.
Hasan Basri (k.s.) zamanının yüksek seziş sahibi, âlime ve gönül ehli Râbiatü’l-Adeviye’yi kastederek:
-Direğin arkasındaki ihtiyar hanım geldi mi? buyurdular.
-Hayır, gelmedi, dediler.
-O halde bugün ders yapamayacağız. Zira biz fil için hazırladığımız lokmayı, karıncanın ağzına nasıl sığdırabiliriz? dedi ve kürsüden indi.


[1] Derleyen, YETER Hasan Vehbi, Emekli öğretmen, Honaz / 2008

[2] Sözlük manaları
[3] Güzel Huy, Dr. Halim Hilmi Birsel, Ahmet Sait Matbaası, İstanbul, 1976 / 64

1 yorum:

Unknown dedi ki...

ELLAHIM Taşlanmışşeytandan
SANA
sığınırım görmezler mi KENDİELLERİMİZİN YAPTIĞI hayvanları onlar için yarattığımızı onlara sahib olmuşlar onları kendilerine boyun eğdirdik onlara biniyor ve onlardan yiyorlar onlarda içecek ve birçok faydalar var hala şükretmeyecekler mi(36:71,72,73)
DİYEN MUTAHHİR OLAN SAHİBİMİN TERTEMİZ OLDUĞUNA BUNDAN DOLAYI ONUN ELLERİNİN YAPTIĞI HAYVANLARINDA TERTEMİZ OLDUĞUNA İNANDIM ŞÜPHESİZ TERTEMİZ BİRİNİN kendielleriyle pislik yaptığı asla kabul edilmez! gerçektir buna rağmen temiz insanlara kendi elleriyle pislik yapmayı yakıştırmayan zalim ve cahil kullar
kendi SAHİBLERİ OLAN TERTEMİZ YARATICININ KENDİELLERİNİN YAPIMI OLAN hayvanların bir kısmını pislik olarak yarattığına inanarak TERTEMİZ OLANA yakışmayan kötü sıfatı isnad ederek ONA iftira ediyorlar böylece NOKSANLIĞI OLMAYAN YARATICININ MUTAHHİR SIFATININ kâfiri olmuşlarda buna rağmen kendilerini müslüman sanıyorlar
kendim nefsimi SAHİBİME satan kölesiolduğum için SAHİBİM nefsimi arındırarak TERBİYEEDİYOR bundan dolayı nefsim pislikten beri olan TERTEMİZ SAHİBİME KENDİELLERİYLE pislik yapmayı asla yakıştırmıyor şüphesiz
SAHİBİMİZ DEDİĞİ GİBİ herşeyi GÜZEL yaratır(secde 7) bundan dolayı ONUN ELLERİNİN YAPIMI OLAN hayvanların QUR'ÂNDAKİ sıfatları en'âm yani güzel ni'met olmalarıdır ki GERÇEKTEN YARATICININ DEDİĞİ GİBİ ONUN ELLERİNİN YAPIMI OLAN HAYVANLARIN
ETLERİ YİYECEKLERİN EN GÜZELİDİR şüphesiz domuz kedi köpek bunlardan hariç değildir onlarda şüphesiz GÜZEL YARATICININ ELLERİNİN YAPTIĞI hayvanlardandır bundan dolayı onlarında etleri gerçekten temiz ve leziz vede çok faydalıdır SAHİBİMİZ
bize haram ettiği lehme xınziyri bakın bize nasıl tanıtıyor feinnehu ricsun/şüphesiz o pisliktir DİYOR SAHİBİMİZİN orda bize tanıttığı et değildir çünkü et pislik değildir SAHİBİMİZİN orda bize tanıttığı
xınziyr kelimesinin anlamıdır işte lehm et hınziyr pislik demek
ikisinin birleşimi pislik/iğrenç olan ettir onun bozulmuş kokuşmus et olduğu şüphesizdır çünkü gerçekten iğrenç olan insana fayda değil zarar veren pis et olduğu için haram olan et odur domuz etide diğer hayvanlar gibi TERTEMİZ OLANIN TERTEMİZ ESERİDİR bundan dolayı asla pis değil haram değildir